quarta-feira, 20 de fevereiro de 2008

A Enciclopédia da Música Clássica, vol. 4: NRA & Paisley

Já está disponível o 4º volume da Enciclopédia da Música Clássica! Despois do nº 1, sobre as origes da música culta contemporánea (Sex Pistols e demais...), do nº 2, sobre a New Wave, e do nº -1, sobre o rock psicodélico de finais do '60... já podedes disfrutar com o melhor resumo possível do período que vai desde 1982 a 1988. Isso si, unica e exclusivamente ides atopar o que se deu em chamar Novo Rock Americano (NRA) e os grupos neopsicodélicos da escena Paisley Underground. Que nom vos ubicades demasiado? No problemo, para isso estamos em Arbolícia. Marchando umha lecçom resumida de musicologia oitenteira (recomenda-se baixar primeiro o arquivo, descomprimi-lo, e escoitar mentres vos culturizades):


REM: Que se vai dizer deles que nom estea dito já. Os de Athens estavam no ano 1984 em plena forma e faziam jóias como este “Harborcoat” (do LP Reckoning), que nom precisou ser single para virar clássico.


Guadalcanal Diary: Uns dos que nom tivérom éxito e ficárom como banda de culto. Aínda que na cançom aquí incluída (do disco Walking in the shadow of the big man) parezam copiar a REM, o certo é que a sua música era variada e sorprendente como poucas. A descubrir, absolutamente.



Winter Hours: e se de Guadalcanal Diary aínda haverá quem se lembre, de Winter Hours já é mais difícil. Eram uns segundons, pero tamém capazes de fazer algumha que outra marabilha como este “Wait till the morning”, tirada do disco homónimo (1986) que compilava vários EP’s.


Feelies: Grupo peculiar, começaram no ano 1980 com um disco de corte post-punk minimalista, estilo Velvet Underground. Tardárom 6 anos em sacar a continuaçom, The Good Earth, produzido por Peter Buck e com um aire diferente, de onde extraemos este “The high road”.


Green On Red: Os de Chris Cacavas ficam como um dos grupos mais carácterísticos do Novo Rock Americano (NRA) de mediados dos ’80. Gravity talks foi o seu primeiro LP, publicado em 1983 despois de sacar um par de EP’s.



Flying Color: Outros dos que caerom no esquecemento generalizado, mália ser umha máquina de facturar pequenos himnos de pop guitarreiro, especiais para dias de chúvia. Quem o duvide faria bem em escoitar o seu disco homónimo, que incluía entre outros o pequeno hit “Dear Friend”.



True West: A banda dum mítico do rock americano como Russ Tolman sacou dous mini-LP’s no 1984 e nos dous incluía o seu tema mais característico, “And then the rain”, se bem era moito melhor versiom a do disco Hollywood Holiday, que por suposto é a incluída nesta compilaçom.




The Silos: O bom de Walter Salas-Humara segue a sacar discos a dia de hoje. Quando debutou, no ano 1986, com o LP About her steps, fazia um rock moi do estilo da época. Logo evoluiu, e paga a pena escoitar tamém o seu trabalho posterior, que tem sempre o seu toque persoal.



Thin White Rope: A tia que os contratou admitiu que, para que a discográfica aceptara ficha-los, os colou como pertencentes à daquela puxante escena Paisley Undergroud, com a que tinham pouco que ver: o seu nom era a psicodélia lánguida senom o rock desértico, como o que se pode desfrutar no seu LP Exploring the axis de 1985.



Long Ryders: Grupo paradigmático do lado mais próximo às raízes, mesmo ponhiam sombreiros vaqueiros sem vergonha! Venerados polo Ruta 66, a sua obra mestra é o dico Native Sons de 1984, pero a cançom incluída aqui provém do mini-LP 10-5-60, publicado o ano anterior.




The Replacements: De Minneapolis, a banda de Paul Westerberg (um dos grupos favoritos de Tom Waits nos ‘80) nom era facilmente reducíveis a umha etiqueta. No seu LP Let it be (1984) colaborava, como nom, Peter “estou-em-todas-partes” Buck.


Violent Femmes: E se os anteriores eram inclassificáveis, que dizer deste trio punk/folk de Milwaukee. Capitaneados por Gordon Gano, o seu debut Violent Femmes (1983) é umha autêntica marabilha com tralhazos acústicos como este “Blister in the sun”.




The Steppes: É de sobras conhecida a minha debilidade por estes americano-irlandeses que, liderados polos irmãos Fallon, acadárom as mais altas cotas do folk-rock psiquedélico... sem que ninguém se enterara. “Tourists from timenotyet”, do LP Stewdio (1988), foi a sua melhor aproximaçom a um single de pop perfecto.



Dream Syndicate: A banda primigênia do –a estas alturas- patriarca do rock americano Steve Wynn publicou em 1982 The days of Wine and Roses, o disco que deu o pistoletazo de saída a toda a escena Paisley Underground, radicada em Los Ángeles.




The Rain Parade: O seu Emergency Third Rail Power Trip (1983) está considerado por moitos (entre os que me incluo) umha das obras mais perfectas do pop/rock dos anos ’80. Lisérgica até dizer basta, inclúe melodias que fariam palidecer de enveja a The Byrds. “What she’s done to your mind” é o melhor exemplo do que sabia fazer David Roback antes de Opal e Mazzy Star.



The Three O’Clock: Vezinhos dos grupos anteriores, os seus primeiros discos –como o Baroque Hoedown de 1982, de onde sacamos este “I go wild”- conjugavam psicodélia e energia guitarreira. Posteriormente fôrom caendo no pasteleo-com-teclados tam próprio da época. Por certo que ao começo se chamavam Salvation Army, até que a organizaçom do mesmo nome os fijo mudar.



The Bangles: Si, som elas, as mesmas dos mega-éxitos “Walk like an Egyptian” ou “Manic Monday”. Antes de passar-se ao rolho Prince faziam parte da escena Paisley, e versioneárom o “Going down to Liverpool” que publicaram o ano anterior Katrina & the Waves (si, os de “Walking on sunshine”, mas tamém a banda do ex-Soft Boy Kimberley Rew). Incluído em All over the place (1984).



Game Theory: A banda de Scott Miller eram dos mais popeiros do Paisley Underground. Chegárom a completar obras mestras como Big Shot Chronicles (1986) ou o Lolita Nation (1987), onde se pode atopar esta marabilha titulada “Chardonnay”.

3 comentários:

Moi disse...

Parece que estarei entretido na miña viaxe por Alemaña; ata que me corten o grifo e comecen a explotarme.
Coidate, segue coa labor educativa.

Anónimo disse...

o que eu estava procurando, obrigado

Sr. J disse...

Anónimo, parece-me que o ficheiro deixou de estar disponível em Rapidshare. Se ainda tiveres interesse nele, deixa um comentário e subo-o mais uma vez.