sábado, 30 de junho de 2012

Björk no Gaiás



Hai umhas semanas escrevim sobre o privilégio que me parecia ver a Matt Elliott num local como o Labranza, e hoje toca falar de outro privilégio, se bem de outro tipo. Porque tivemos a sorte de que Björk, que cancelou vários concertos desta gira por supostos problemas vocais (como p.ex. o programado para o Primavera do Porto apenas uns dias antes), mantivo precisamente o de Santiago de Compostela. E assi tivemos a ocasiom de ver a esta peculiar artista, sem dúvida das melhores e mais originais das últimas duas décadas, num escenário singular como o da Cidade da Cultura no monte Gaiás... ao que imagino que nos iremos acostumando a acudir, se é que a crise nom acaba com todo (concertos e nós). Este era o primeiro, o estreno oficial, e dificilmente puido ser melhor.



Começo admitindo que Björk conseguiu meter-me na sua onda desde o primeiro momento, desde que saiu rodeada dumha tropa de coristas. O ambiente já estava criado e era bem propício, possivelmente a data tamém ajudava: 22 de Junho, véspera de Sam Joám. Aginha chegou o primeiro amago de êxtase com "Cosmogony", arrebatadora como se pode ver no video. As canções do Biophilia nom me impactaram no disco, mas conquistárom-me ao vivo; ou polo menos essa o conseguiu. A seguir veu um clássico como "Hunter" para pôr-nos os pelos de ponta, e enseguida duas mais do Biophilia, o "Thunderbolt" -para o que se currou umha bobina Tesla que lançava descargas encima dela-, e "Moon". 


"Hidden Place" foi outro dos momentos álgidos da noite, que ia tendo um guiom bastante claro: alternância entre o seu repertório clássico e temas do seu último disco, praticamente ao 50%. "Isobel", "Jóga"... se realmente tinha problemas vocais, nom se lhe notavam. Os videos que se projectavam afondavam na estética das suas canções, ainda que tamém botei em falta que botassem algumha que outra image do concerto; os que estávamos a certa distância do escenário teriamos agradecido algum primeiro plano de Björk. O remate foi por todo o alto, com um tralhazo como "Declare Independence". 

Setlist:
01. Óskasteinn
02. Cosmogony
03. Hunter
04. Thunderbolt
05. Moon
06. Hidden Place
07. Crystalline
08. Unravel
09. Isobel
10. Mouth's Cradle
11. Jóga
12. Hollow
13. Virus
14. Pagan Poetry
15. Náttúra
16. Mutual Core
Bis:
17. One Day
18. Declare Independence

Sem comentários: